برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

آموزش شمارش با چوب خط به کودکان پیش دبستانی

شمارش یک مهارت محاسبات اولیه است.بازی های شمارش می تواند در هر زمان و هر مکان اتفاق بیفتد.دراین پست ،ویدیوآموزش استفاده از چوب خط وعلت اینکه چرا شمارش برای کودکان خوب است آماده شده است با ما در مام پلاس همراه شوید با آموزش شمارش با چوب خط به کودکان پیش دبستانی

وقتی نوبت به توسعه حس اعداد می رسد، اولین قدم این است که به اولین یادگیرندگان خود کمک کنیم تا پایه ای محکم در تسلط شمارش ایجاد کنند. در حالی که هیچ کمبودی در کتاب های کودکان و برنامه های تلویزیونی طراحی شده برای کمک به کودکان پیش دبستانی وجود ندارد، اما باید تسلط واقعی را به طور مداوم آموزش داد و تمرین کرد تا کودکان را برای موفقیت بعدی در ریاضی آماده کند.
 
 
 
والدین چه کاری می توانند در خانه انجام دهند تا شمارش را آسانتر و سریعتر کنند؟

ابتدا، چند قانون اساسی را در مورد بهترین راه‌ها برای آموزش شمارش به کودکان از طریق انواع فعالیت‌های کوتاه و جذاب تعیین می‌کنیم. سپس بهترین استراتژی‌هایی را که والدین می‌توانند در خانه برای حمایت از یادگیری ریاضی فرزندشان استفاده کنند و او را برای موفقیت آماده کنند، بررسی می‌کنیم

شمارش یک مهارت محاسبات اولیه است.

بازی های شمارش می تواند در هر زمان و هر مکان اتفاق بیفتد.

وقتی شما و فرزندتان به بازار یا مغازه می روید، بازی های ساده شمارش را امتحان کنید.

چراشمارش برای کودکان خوب است

چگونه با کودک خود بازی ها و فعالیت های شمارش را انجام دهیم
تطبیق فعالیت های شمارش برای کودکان در سنین مختلف یا کودکان با توانایی های متنوع بسیار سودمندمی تواند باشد.
شمارش به کودک شما کمک می کند تا کلمات مربوط به اعداد و دنباله صحیح اعداد را یاد بگیرد - "۱,۲,۳,۴,۵". برای مثال، فرزند شما ممکن است یاد بگیرد که «۵» تعداد انگشتان یک دست و «۱۰» تعداد انگشتان هر دو دست است. این به کودک شما کمک می کند تا بفهمد که «۱۰» بیشتر از «۵» است.
 
مهارت‌های پایه‌ای مانند شمارش، پایه‌ای برای مهارت‌های پیچیده‌تر ریاضی و اعداد است .
 
 
شمارش بازی ها و فعالیت ها می تواند در هر زمان و هر مکان اتفاق بیفتد.
تجربیات روزمره می تواند بهترین راه برای ارائه راه های سرگرم کننده و آرام به کودکان خردسال برای شروع شمارش باشد.

 ایده‌هایی برای شمارش بازی‌ها و فعالیت‌ها با فرزندتاندر هنگام خرید

1/چیزی را انتخاب کنید که فرزندتان به آن علاقه دارد تا در راه رفتن به مغازه ها حساب کند - به عنوان مثال، ماشین یاعروسک. بهتر است چیزی را انتخاب کنید که می دانید زیاد آن را خواهید دید. این بدان معناست که فرزند شما از انتظار برای ظهور بعدی خسته نمی شود.
2/از کودک خود بخواهید هنگام قرار دادن میوه ها یا سبزیجات در چرخ دستی یا سبد خود به شما کمک کند تا آنها را بشمارید. به عنوان مثال، ما به4تا مبسته ماکارانی نیاز داریم. می توانید به من کمک کنید تا 4بشمارم؟'
3/در حین راه رفتن قدم ها را بشمار. به عنوان مثال، شمارش کنید که چند قدم طول می کشد تا ازقفسه خشکبار به یخچال بستنی برسید. همچنین می توانید از /فرزندتان بخواهید که حدس بزند و سپس ببینید که آیا درست گفته است یا خیر.
 
4/افرادی را که برای پرداخت در مقابل شما صف کشیده اند بشمارید. با پرداخت و خروج هر کدام دوباره بشمارید تا فرزندتان ببیند که تعداد آنها کوچکتر می شود.
تطبیق فعالیت های شمارش برای کودکان در سنین مختلف یا کودکان با توانایی های متنوع
5/بهتر است اعداد را برای فرزند کوچکتر خود کم نگه دارید . می توانید به فرزندتان کمک کنید تا اعداد را با کلمات مرتبط کند. به عنوان مثال، ما به ۴سیب نیاز داریم. آیا می‌توانی ۴ را با انگشتانت به من نشان بدهی؟
 
فرزند بزرگتر شما از چالش های سخت تری لذت خواهد برد. سعی کنید با ۲ ثانیه بشمارید - به عنوان مثال، ما به ۸ سیب نیاز داریم. یعنی۲,۴,۶,…'.
 
همه کودکان از طریق بازی یاد می گیرند و رشد می کنند. مقالات ما در مورد بازی و کودکان اوتیستیک و بازی و کودکان دارای معلولیت ، نقطه شروع بسیار خوبی برای تطبیق این راهنمای فعالیت برای کودکان با توانایی های متنوع است. همچنین ممکن است دوست داشته باشید راهنماهای فعالیت ما را برای کودکان با توانایی های متنوع بررسی کنید .

برای دیدن آموزش های بیشتر و عالی  پیش دبستانی ها روی   اینجا   کلیک کنید 


برچسب ها

الهه زارع

الهه زارع

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود